Läkare och provision

Jag har funderat över det här med läkare och provision, något som jag gärna vill ha inside information om. Det är nämligen så att vem jag än pratar med och vilket problem de än har, så har de blivit rekommenderade antidepressiva tabletter. Spelar nästan ingen roll vad det gäller. Det måste vara en jävla förtjänst för läkarna att skriva ut dessa.

Du behöver tydligen antidepressiva om du har:
- muskelinflammation
- varit arbetslös
- högt blodryck
- allergi
- sorg efter en närstående
- en arbetsplats som inte passar dig
- dåligt blodvärde

Ja, det var några av exemplen. Kanske jag kan få lite utskrivet, jag har ju faktiskt nästan nackspärr....

Kommentarer
Postat av: sara

har jag hört något om att vissa läkare får någon sorts provision från ett läkemedelsföretag om de rek någon av deras "produkter" men jag vet inte om det är sant

Postat av: Siss

Såååå jävla sjukt är det faktiskt just nu.... Jag blev starkt rekomenderad antidepressiva tabletter för min wiplasch skada. Och till och med när jag hade en inflammation i axeln.... Blev förbannad och tacka nej båda gånger... Bra sammtalsämne att ta upp dock..

2007-07-17 @ 19:58:58
Postat av: Magdalena

ramlade in på din blogg via nybloggat. Så sant det du skriver. Varför blir alla rekommenderade antidepressiva? skumt och obehagligt. Skojig blogg i övrigt :)

2007-07-18 @ 15:34:04
URL: http://makane.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback