Att syndernas förlåtelse finns om man bara tror

Nej, söndagen den åttonde juli blev ingen bra dag, ingen dag som går till historien. Spenderade ett antal timmar på ett kristet konfirmationsläger där jag blev informerad om hur spännande det är med Bibeln, att nattvarden är till för alla och att syndernas förlåtelse finns om man bara tror. Jag lyssnade med ett halvt öra och längtade hem. Jag var omringad av falska, klämkäcka kristna som alla satt och nickade bekräftande åt prästens ord, hummade och svarade på hans frågor om gamla testamentet. Det kändes äckligt, jag är besudlad!

Väl hemma hyrde vi film, jag och familjen, spanade in regisserad kärlek, kyssar och smek. Men den slutade inte lyckligt i alla fall, det var tur det! Inte heller min kväll slutade lyckligt då jag mitt på plan mark, en parkering närmare bestämt, ramlar pladask. Mitt knä är trasigt och blöder ymnigt, mina byxor är ännu värre däran och de kommer aldrig att läka. Mina nya, svarta byxor, som är det enda jag har råd med i sommar. Jag grät våldsamt och hatade mig själv. Nu ska jag sätta mig och dunka huvudet i väggen!



Ett trasigt knä

Kommentarer
Postat av: Malin

Men vad har du lyckats med nu då?! Såg inte fint ut det där. Synd på brallan...och på huden förstås.

2007-07-09 @ 09:20:53
Postat av: Lellelii

Men Sara, lilla gumman....

Postat av: Pojke

Du ser.. man slår sig om man inte tror =)

2007-08-03 @ 14:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback