Är du med barn eller?

Åh, dessa kunder. Som de kan få till det ibland, så att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta. En kvinna som kommer in och handlar av mig väldigt ofta ställde en obehaglig fråga idag.

Kvinna: Är du med barn eller?
Jag: Eeeh, nej, det är jag inte (med rodnande kinder och stammande röst)
Kvinna: Nehe, du är bara tjock då?
Jag: Jo, ja, så är det. (fortfarande knallröd i ansiktet)
Kvinna: Ok.

Kan påpeka att kunderna bakom henne fnissade våldsamt. Jag skämdes och hon gick iväg. Det är aldrig tråkigt att jobba med kunder...

Kommentarer
Postat av: Candy

En del är verkligen oförskämda. Tycker att det är rent oartigt av en person man inte känner att fråga nåt sådant. Det kan vara nog pinsamt på släktmiddagen! Det blir bara ännu pinsammare i kassakön. . .
En gång var det en mamma till en liten pojke som sade: "Fråga tanten där i kassan" & pekade på mig. Jag hade lust att. . . ja, dö. Inte nog med att jag har åldersnoja, nu fick jag bekräftat av en kvinna kring 35-40 att jag är en tant. Fast en annan gång fick jag en teckning av en liten kille i kassan. Det var rätt sött.

Postat av: Pelle

Kvinna? Kärring säger jag om henne. Elakt värre!!
Sånt där ska man inte tåla eller ta. Du skulle sagt något elakt tillbaka eller bara frågat henne vad hon sa och be henne sluta med det.

2007-08-01 @ 20:21:06
URL: http://perah.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hej! Hittade hit av en slump, och såg på din startsida en bild av Östersund från Frösön. Då måste man ju läsa vidare ;) Hahahaha, jag blev utsatt för exakt samma sak ("Gravid?") nu i veckan (Har skrivit ett inlägg), vad är det med folk?!?! Att döma av bilder på dig så har du i.a.f. betydligt mindre mage än vad jag har, så mitt kanske var befogat.. :D Rolig blogg!

2007-08-05 @ 16:10:41
URL: http://jennysundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback