Kände mig lite destruktiv!

Huvudvärk. Efter en tuff dag med ett antal psykiska käftsmällar dunkar mitt huvud värre än en baslåda, trots det bestämde jag mig för att göra någon nytta. Min kära vän som ställer upp i alla lägen kom ner med sin bil och vi packade in allt elektroniskt avfall jag ägde. Inte lite visade det sig. En TV, en laptop, en dataskärm, en stationär dator, en scanner, två stora högtalare, massa gamla laddare och trådlösa telefoner, en dammsugare, en våg, en golvlampa, en DVD mm mm. Ni förstår att det blev lite släpande för vår del. Efter att vi packat i bilen så fick min vän kalla fötter gällande att vända bilen mitt på gågatan bland allt folk, så jag satt mig i, backade utan att köra på någon och drog iväg mot återvinningsstationen.

Min vana i att köra bil på halt väglag har avtagit och jag misstänker att vinterdäcken inte var av den allra bästa kvalitén. Jag körde fast i en av stans största korsningar och tog mig ingenstans. Eftersom jag hade bilar bakom mig så kunde jag heller inte backa, stod och slirade och skrattade och svor i många minuter innan vi äntligen tog oss iväg. Sladdade iväg, lastade av och kände oss nöjda över ett väl utfört uppdrag. Det var en mäktig känsla att dra en stor TV i sladden över en snötäckt mark. Kände mig lite destruktiv!

Nu ska jag äta lite smörgåsar, vilket ännu en gång blivit min favoritmat och sen ska jag begrunda mina fel och brister för att förhoppningsvis kunna bli en bättre människa, för min egen skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback