Tysch du je e äckli?

Denna kväll har varit en märklig kväll. Efter avslutat arbetspass så skulle vi storslaget fira detta, den snabbhet vi avklarade arbetsuppgifterna har aldrig tidigare uppnåtts. En öl, varför inte. Två öl, helt ok. Jag började dock ifrågasätta den unga man som stillsamt juckade mot mig vid denna tidpunkt. Efter ett tag kommer han fram mot  mig, dansande. Han böjer sig ner mot mig och frågar om jag vill dansa. Jag tackar vänligt men bestämt nej. Då säger han: " Tysch du je e äckli?". Jag skrattar komiskt och lite frågande. Han fortsätter: "De va int meningen å va äckli". Snabbt avfärdar jag honom och återgår till mitt verkliga liv och fortfarande undrar jag om detta verkligen har hänt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback