Östersunds trångsynta och bittra befolkning

Tänk vad matt jag blir på en del av Östersunds trångsynta och bittra befolkning, som de klagar och går på. Något som verkar vara favoriten att klaga på just nu är den blåa granen vid Rådhuset. Jag kunde inte hålla mig utan skrev följande svar på alla negativa inlägg på ÖP:s hemsida:

Måste vara något att klaga på?
På en ensam promenad genom staden en mycket sen kväll fick jag syn på ett blått och hoppfullt sken, som lyste upp i natten. Fascinerade gick jag upp för att titta närmare på granen och möts av små änglar på grenarna. Det var en vacker syn och jag stod där ett tag för att insupa julkänslan och sinnesron. Självklart sitter skönheten i betraktarens ögon, som bekant. Men frågan är varför så många blir så upprörda? Är det så att det måste vara något att klaga på hela tiden? Jag har här läst om hur det borde vara "riktiga" granar, med "rätt" färg. Vem är det som bestämmer vad som är rätt och riktigt?
Minns för några år sedan samma klagohysteri kring avenyns moderna smyckning i Göteborg, samma sak där, människor som älskar att reta sig på något. Hur vore det om alla ägnade hälften av den energi de idag lägger ner på att reta sig på saker och klaga, på något konstruktivt för medmänniskan? Tänk vilket samhälle vi skulle få... Nej, jag tycker själv att årets gran är oerhört vacker och för min del spelar det faktiskt ingen roll vilken färg eller form vi har på den. Det finns så mycket viktigare saker i livet, ge energi åt era nära och kära eller någon helt okänd människa. Se vad ni får tillbaka!! God Jul!

"Sara"

För att delta i diskussionen
klicka här

Kommentarer
Postat av: tiger

Åhh så sant! Jag tycker dessutom granen är jätteFIN!

Postat av: Jenny

You Go! :D
Kram

2007-12-14 @ 10:38:33
URL: http://jennysundin.blogg.se
Postat av: Anonym

Sara du är trädkramare = )

2007-12-16 @ 11:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback