En blandning mellan stekflott och en diskborste

Vilken förbannat, bedrövlig början det blev på denna dag. Jag vaknade av en telefonsignal och svarade i en dimma, ett väsande ljud av ordet: Hallå. Mannen som jag samåker med varje morgon undrar om jag ska med, jag ser i panik att klockan är 08:00, den tidpunkt då vi vanligen avgår från stan. Panikartat säger jag att jag tar bussen sen, då chauffören säger att de gärna väntar utanför mitt hus. På exakt fem minuter tar jag mig från naken, liggande ställning till sittande, påklädd i bilen. Fortfarande sömndrucken och med en bedrövlig frisyr, en blandning mellan stekflott och en diskborste. Inte ens lite mascara eller rouge hann jag kleta på. Deon stod kvar oanvänd hemma. Dagen har spenderats med äckelkänslor och frågor om jag är sjuk. Slutsats: Det suger att försova sig!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Mmm, sen sitter den där jävla obehagskänslan i hela dagen. Det suger!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback