Drar upp en kniv ur ett hölster och riktar den rakt mot mig

Dagarna passerar i en rasande fart, snart är sommarlovet slut och jag ska åter till skolan. Kunderna passerar min kassa i samma fart och jag fascineras över deras egenheter och stundtals idioti. Gårdagen var inget undantag.
Föst promenerar den elaka kvinnan in som tror att jag är gravid (se tidigare inlägg), hon stirrar ogenerat på min mage med en fundersam min. Vad fan tror hon? Att jag är gravid, men ljög för henne? Jag vill kasta kassalådan i hennes huvud och stirra ogenerat på hennes skador.

Strax därefter kommer en äldre man in och ska betala, han böjer sig ner över plånboken för att leta efter pengar och dreglar över hela sin tröja. Jag visste inte om jag skulle kräkas eller titta bort. Valde dock det senare alternativet och kände mig lagom glad över de mynt som jag fick i min hand.

SIst men inte minst blev jag utsatt för en mindre intelligent person. Han kliver in i den lilla butiken, går med snabba steg rakt fram till kassan, drar upp en kniv ur ett hölster och riktar den rakt mot mig. MItt hjärta höll på att stanna och hade jag inte haft nog mycket lugn i magen hade jag förmodligen skitit på mig. Han riktar kniven mot mig och säger: "Kan jag få en påse?" Jag är beredd att stoppa påsen full med kassans pengar och ge honom mina två kronor som jag har i min privata plånbok. "Bara en påse?", stammar jag fram och släpper inte kniven med blicken när jag plockar fram en påse. "Ja, tydligen så får man inte ha kniv här inne (Sjukhuset)", svarar han aningen irriterat och lägger ner den blottade kniven ner i påsen och går sin väg. Jag var stum, chockad och blev senare lite arg. Vad tror han egentligen att en stackars flicka i en kioskkassa tänker när en man kliver in och drar kniv?

Kommentarer
Postat av: Jenny

O.M.G...! Jag HADE skitit på mig! Fick ont i magen abra jag läste om det... Men håller med dig om pengar, det måste generellt vara nåt av det äckligaste som finns. Efter en kväll i kassan på bion när man kommer hem och tvättar händerna ser vattnet ut som från Nilen. Uääähhh.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback