Saker som suger

Idag är det påskdagen och jag kan knappt minnas varför den existerar. Dock har det blivit en hel del fest under påskhelgen, vänner som kommit hem från fjärran städer och glatt umgänge. Till stor del har påsken varit tillfredsställande, men det finns alltid saker som stör och irriterar, saker som helt enkelt suger. För tillfället kan jag lista följande:

Saker som suger 1: Att aldrig ha några kronor över, inte kunna köpa sig någonting. Att inte ha råd att gå ut och äta, göra något lyxigt. McDonalds är inte vad jag anser vara lyxigt, även om det inte heller ingår i min budget.

Saker som suger 2: När man bjuder hem någon på fest och de inte kan lyssna. När inte min önskan om lågmäldhet respekteras. När ett ilsket utbrott är ett måste.

Saker som suger 3: När man vaknar tidigt en söndag morgon med en bultande skalle, sandpapperskänsla i munnen och en svag yrsel. Och när till råga på allt besök kommer som inte önskas.

Saker som suger 4: Människor som inte kan svara på sms, ens på ett artigt sätt. Vad hände med den medfödda trevligheten?

Glad fortsatt påsk, nu ska jag sura över saker som suger....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback