Medlet som tydligen innehåller 96 procentig sprit, spännande...

Idag startade klassens redovisningar av praktikrapporter, en stund jag bävat för och inte alls mått bra kring. Men istället för att titta ner i golvet, försöka göra mig osynlig och ej närvarande så klev jag upp och tog första redovisningen. Det gick förhållandevis bra och jag känner mig nöjd efter avklarat uppdrag. Även om en och en halv timme framme vid tavlan inte är en dröm. Lunchen spenderade jag ute på promenad, eftermiddagen halvsovandes i klassrummet och middagen hos min mor. Min mor som är en sjusärdeles moder, en sådan som verkligen ställer upp. Hennes ekonomi är vansinnigt dålig och hon har inte pengar att ge mig, men hennes godhet resulterade i en hel del mat som hon lagat och gav mig. Vandrade hem med sammanlagt sex måltider, färdiga att värma. Tack mamma, utan dig så skulle jag gå hungrig, eller i alla fall less på hårdbröd.

Jag har en sådan extrem värk i min visdomstand, eller egentligen inte i själva tanden utan i tandköttet runt omkring. Det har svällt upp, blivit inflammerat och bultar i takt med min puls så att huvudet känns tungt att bära. Det smärtar att prata, att le och att gapa. För att inte tala om hur ont det gör att äta. Pain! Men nu har jag fått något universalmedel av min mor som jag ska skölja med, det ska tydligen döda alla baciller och annat skrot som kan tänkas finnas där inne. Ska med spänning prova det om ett litet tag.

Kvällen har jag spenderat med mina närmaste vänner, liggandes i en hög i soffan med blicken fäst på tv-rutan, mumlande ord under vissa stunder och lite glass efter ett tag. Planerade inför Forum som går av stapeln till helgen med en massa skoj. Jag längtar! Nu ska jag skölja munnen med medlet som tydligen innehåller 96 procentig sprit, spännande...

Kommentarer
Postat av: Linnea

Det heter väl "Visst berikar jag ERA liv med mitt, inte ERAT? eller är jag ute och cyklar då?
Japp jag är laddad och redo för morgondagen!

Postat av: millasmirakel

hej!!
jo din mamma är en snäll tjej..känner henne lite nämligen..läser din blogg..trevligt..ha en bra helg..

2007-04-18 @ 21:03:23
Postat av: Peter

Hmmm vart tog rapporten vägen ??

2007-04-20 @ 13:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback