Jag är nog hellre trött än utan allt detta....

Idag är det måndag och som flertalet måndagar tidigare så börjar mitt nya liv idag, igen. Tanken är att jag ska försöka äta mer balanserat, regelbundet och grönare. Dessutom ska jag ut och promenera, har införskaffat en ljudbok som jag kan motivera mig själv med. Jag tror på mig själv, idag i alla fall. Vi får se hur länge min motivation håller i sig. Tills imorgon?

Jag är så vansinnigt trött, har två dagars seminarium om beroendepersonligheten. Vilket innebär att jag ska sitta i en stor sal och lyssna på en föreläsare i två hela dagar. Jag får som alltid en släng av narkolepsi när jag tvingas sitta still och lyssna. Inte underlättar det att karln pratar amerikanska. Min hjärna är överstimulerad och slår av sig själv. Frågan är om jag ska sova på lunchen eller inte?! Min kropp vill men min hjärna ifrågasätter resultatet av det hela... Kommer jag att bli piggare eller lida av ännu tyngre ögonlock?

Kanske borde jag ha varit hemma i helgen och sovit, läst och varit student. Men som vanligt så blir jag rastlös och umgås hellre med mina vänner. Vi har solat, kramats, dansat, skrattat, retats, åkt bil så att det kittlade i magen, ätit onyttgheter, kollat på film, sovit med varandra, masserat och framför allt njutit av äkta vänskap. Sådant som ger en människa lycka och en varm känsla i magen. Jag är nog hellre trött än utan allt detta....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback