I ett spontant ögonblick kliver han ur bilen, mitt i en bilkö

Även om de senaste dagarna varit katastrofala i studiebemärkelse, motivation och psykiskt välmående. Även om jag stundtals varit allvarligt inställd på att kliva av min utbildning, börja arbeta och inte gå ett steg djupare i min personliga utveckling. Även om jag haft alla dessa destruktiva tankar så har jag skrattat åt vissa av mina klasskamrater. Varje dag åker jag till och från skolan med en man i 40-årsåldern, en humoristisk och dråplig man. Idag nådde han nog sin peak, jag skrattade mig halvt fördärvad. Vi satt tre i baksätet på vägen hem från skolan, samtliga enormt utmattade efter en lång dag på skolan, sådär lagom fnittriga och trötta.

Vid ett rödljus inne i stan så ser vi att vi står bakom två klasskamrater i en bil. Till saken hör att vår chaufför var synbart stressad då han var sen till att hämta sin dotter på dagis. Det blir grönt och just när det slår om till gult så bromsar kvinnan i vår klass in sin bil och min chaufför blir ännu mer stressad. I ett spontant ögonblick kliver han ur bilen, mitt i en bilkö, går med hastiga steg fram till bilen framför öppnar bakdörren och skriker skämtsamt: "Gör man sådär?" Vi ser alla i vår bil hur kvinnorna i bilen framför blir halvt vettskrämda och jag tycker mig se dem skrika till. Min chaufför går tillbaka till vår bil och sätter sig som om ingenting hänt. Mina skrattattacker ville knappt avklinga. Ett sådant spontant påhitt med mängder av humor bakom. Det är svårt att förklara för den som inte var med. Det gjorde min eftermiddag i alla fall.

För er andra som vill skratta har jag ett sanslöst roligt videoklipp.
See and enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback