Kock eller ekonomichef? Hmm...

Min kära och stundtals veliga syster har nu beslutat sig för att lämna det gemensamma boet och söka sig vidare i livet. Jag kände mig då tvungen att sätta ut en annons där jag sökte någon som ville dela hyran med mig. Redan har jag fått två svar. Två svar från två män och båda är från andra länder. En engelsman och en fransman. Kock eller ekonomichef? Hmm... Får nog be dem komma hit och kika på lägenheten för att känna vem som jag vill dela lägenhet med. Spännande är det i alla fall...

I övrigt så är jag mitt inne i en studiebesöksperiod, vi åker land och rike runt och kikar på behandlingshem och övriga institutioner. Det är mycket givande och jag har redan bestämt vart jag vill åka på behandling om det någon dag skulle gå rejält snett i mitt liv. Ett underbart, fint behandlingshem belägen på en ö, ett gammalt brukssamhälle med mängder av små söta stugor upprustade och ordnade. Gör missbruket genast lite mer lockande.

Hösten är här på allvar med allt vad det innebär, mängder av vänner och bekanta verkar påverkas av den mörkare årstiden och jag har svårt att peka på någon som mår riktigt bra nu. För min del är det fortfarande ett inre kaos som jag sakta men säkert håller på att försöker reda ut. Förhoppningsvis går det framåt, men Rom byggdes inte på en dag.

Nu ska jag ta tag i skolarbete som jag skjutit upp nog länge. Dags att ta tag i alla måsten som ligger på mina axlar och tynger, förhoppningsvis får jag en skön känsla när allt är gjort.

Kommentarer
Postat av: Madde

men vad spännande... :) hoppas att dom e trevliga.. men du vännen jag mår bra.. inga bekymmer nu. :) tur att det e nån som är det så får jag stötta er mina kära vänner! puss

Postat av: Beckan

Min älskade syster, mitt hjärta kommer brista då jag flyttar ut, men som sagt dax att ta nästa steg i livet. Men du är bäst och jag älskar dig! Och säkerligen kommer nån av karlarna kunna ersätta mig med hästlängder, då dom har nåt som inte jag har.... Hihi!

2006-10-05 @ 13:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback