Jagad av en stressad gatuplogare

Vaknade denna morgon med telefonen mot mitt huvud och min manliga klasskamrats röst i mitt öra, en bekymrad röst som uttryckte oro kring bilåkning. Oroad klev jag upp och kikade ut genom fönstren som jag förväntade mig vara snötäckta, märk väl att jag bor på tredje våningen. Märkte att snödjupet växt en hel massa sedan gårdagen men delade inte min kamrats stora oro, den oro som fick honom att stanna hemma från skolan idag. Tjurig som jag är så klädde jag på mig allt enligt väderlek med mössa och handskar och pulsade iväg för att ta bussen. Blev så smått jagad av en stressad gatuplogare i den djupa snön.

Träffade en del andra klasskamrater på busstorget som alla såg lika tagna ut av snömängden. Klev in i bussen och satt mig till rätta, bussen börjar sakta röra på sig för att åka och plötsligt tar det stopp. Bussen körde fast på busstorget. Säger en hel del om snömängden som faktiskt fallit. Tog oss sakta men säkert till skolan en aning för sent. En hel del strömavbrott under dagen men den stora stormen som skulle inta våra liv uteblev tycker jag. Visst blåser det kraftigt men dock inte stormstyrka.... Inte ännu i alla fall.

Nu ska jag gå till mamma och äta middag sen tror jag det blir lite myskväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback