Det är bara att gasa

Ibland är livet tungt, dagarna är långa och nätterna ännu längre. Ljuspunkterna är svåra att uppmärksamma och mörkret verkar sluta sig kring kropp och själ. När kärleken försvinner och hoppet dör, då känns smärtan verklig och hopplösheten hotar att äta upp en inifrån. Min syster, min energiska lillasyster har hjärtesorg. Hennes tro på kärleken som sakta byggts upp har raserats ännu en gång, inte utan att även jag känner med i hennes sorg. Mannen, som inte bara var vacker på utsidan utan hade många andra fina kvalitéer, har bestämt sig för att avsluta relationen och jag ser hennes sorg och känner den. Sorgen finns i vårt hem för tillfället och antagligen kommer sorg och smärta att följa oss alla genom livet, på olika sätt med kärlek som tema. Jag tror och hoppas att lycka och kärlek är vad som följer efter sorg och smärta, den diffusa optimist som jag ändå är.

Så, min kära syster, tro på en ljusare framtid, tro på lycka och kärlek. För visst finns den där ute någonstans. Att avsluta relationer är en del av livet, även om meningen kan kännas svår att begripa, sorgen kan kännas omöjlig. Men vi vandrar alla den väg som stundtals kantas av mörka moln, men det är tron på solen som får oss att fortsätta. Att ständigt vandra i solsken kan vara en önskan hos oss, men hur skulle vi då kunna uppskatta solstrålarna som tränger genom molnen. Det gäller att se vad man faktiskt har i sitt liv, personer som kan tyckas självklara men som man inte borde ta för givet. Vi har en fantastisk familj som vi alltid kan luta oss tillbaka på, en mamma som gör underverk och varandra. Att jag älskar dig och finns bakom dig, det hoppas jag att du aldrig glömmer. Låt tårarna rinna och sorgen kännas, låt oss sedan ta varandra i handen och blicka framåt i den framtid som jag vet kommer vara ljus. Fram mot livets väg som säkerligen kommer att vara krokig och svårförstådd även i framtiden, men snart kommer en raksträcka och det är bara att gasa!

Kommentarer
Postat av: Beckan

Detta var dom vackraste orden jag hört på länge, Tack, du är underbar & ditt stöd betyder mer än du nånsin kan tro. Å allt blir bättre, när man nått botten, finns det bara en väg, upp! Jag är en "figther", de vet du. Det som inte dödar det härdar!
Men just nu är det hårt, jag har verkligen förlorat den bästa kille jag nånsin träffat....
Och om det finns nån bättre än han, då är det ett mirakel, så det är bara att vänta & hoppas!

Tack för du finns, Jag älskar dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback