Dags att acceptera...

Min föredetta har nyss varit här och plockat ihop saker, saker som borde ha plockats ihop och tagits bort för ett år sedan. Saker som har legat mitt sinne till last och fått mig att förneka slutet, att förneka smärtan och det definitiva uppbrottet. Mina tankar och känslor har inte kopplats ihop så jag har absolut inte accepterat separationen. Ett år för sent har vi pratat igenom allt och jag har erkänt känslor och tankar för honom som jag inte ens erkänt för mig själv tidigare. Det var enormt smärtsamt och mitt kontrollbehov fick sig en rejäl knäck, men kanske är det den bistra sanningen som behövs för att få ett avslut och gå vidare.

Han uttalade orden som jag bävat för, orden som smärtar så enormt men som är sanningen som jag måste ta till mig. Jag kan inte spendera ett halvt liv fixerad vid tanken på något som inte existerar. Han sa rakt ut att han inte är kär i mig, att han inte har känslor för mig och att det aldrig kommer att bli vi igen. Tårarna rann och smärtan infann sig, men det är viktigt att få det klart för sig hur verkligheten egentligen ser ut. Jag kan inte fortsätta leva i min fantasivärld. Efter vår djupa diskussion och många tårar så känns det bättre. Även om det är tungt och tufft att inse så var det precis vad jag behövde. Det är dags att acceptera....

I går kväll spenderade jag några timmar på en fest hos mina kära vänner och sedan skiljdes vi åt. De gick på det vanliga utestället medan jag vandrade ensam till ett annat. Jag ska villigt erkänna att jag var rejält nervös innan och lite rädd, jag har aldrig tidigare gått ut på lokal helt ensam. Men skam den som ger sig, med ett peppande mantra spelande i mitt huvud så gick jag och ställde mig i kön. Kom genast i samspråk med två äldre herrar som försökte truga på mig lite öl i kön, tackade bestämt nej men skapade en trevlig kommunikation dock. När jag väl kom in köpte jag mig ett glas vin och ställde mig avslappnat bredvid dansgolvet, allt för att se så oberörd, snygg och cool ut. Låtsades granska dansgolvet i jakt på mina vänner som jag skulle ha tappat bort om någon frågade mig. Träffade sedan en trevlig, mycket mörk man från Afrika som jag diskuterade livet med på engelska. Därefter kom jag i samspråk med en snygg snickare som jag ämnar skicka ett SMS till nu i kväll. Det är dags att gå vidare, jag kan inte uppehålla mig i historien längre. Nya män och en ny kärlek, denna gång till mig själv, är vad jag siktar på...

There's a new girl in town!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback