A better version of me!

Ännu en dag har spenderats på norra Sveriges undermåliga vägar, denna dag med mig själv i rollen som chaufför. Fick äran att styra skolans minibuss i jakten på intressanta och givande studiebesök, på väg mot havet och staden som i mannamun kallas Sundsvall. Vägarna var våta och fulla av långtradare som störde min färdrytm. Tanken var att jag skulle anpassa mig efter de små gula skyltarna som anger maxhastighet, men jag har enormt svårt för detta då jag blir rastlös på vägarna. Men jag tog oss hela och rena till målet. Mycket spännande studiebesök, men fortfarande lika svårt att bestämma var jag vill göra min praktik.

Idag har den första spekulanten på mitt rum varit på besök. En yngre kille, en trevlig sådan som luktade mycket gott. Skulle vara trevligt med en man och dess doft i min närhet igen. Han ligger bra till i min lilla lista, men fortfarande är det ett större antal som ska kika innan jag bestämmer mig. Jag känner mig maktlysten och gillar detta, att granska och försöka välja ut bland män och pojkar med blandade egenskaper.

Upplever dagliga aha-upplevelser när jag nu läser boken "Kvinnor som älskar för mycket", först förfäras jag och tänker nej nej, det där är inte jag. Sedan faller polletten ner och jag inser till min förfäran att det verkligen är jag. Det är hemskt att inse sina negativa och ibland riktigt förfärliga sidor, men först när jag är medvetna om dem kan jag ju förändra dem. Vem kommer jag bli efter alla studier och all självrannsakan?
A better version of me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback