Snart 24 år också

Mitt sista inlägg som ung 23-åring stundar, framför mig ligger ett år som 24 år gammal. Borde antagligen inte ha åldersångest, men tankarna på vad jag åstadkommit hittills i mitt liv florerar, som varje födelsedag. Imorgon 19 maj för 24 år sedan föddes jag och vad hade min mor i sina tankar och planer vid den tidpunkten? Vilka förhoppningar hade hon på mig och mitt liv? Dessa unga människor som rest jorden runt fem gånger, upptäckt alla dessa kulturer och mött mängder av människor, är de lyckligare än mig.

Detta har jag åstadkommit:
* Klarat av både grundskola och gymnasie, i och för sig med tveksamma resultat, men jag gjorde det!
* Arbetat på ett antal ställen och fått goda vitsord
* Träffat mitt livs kärlek och älskat av hela mitt hjärta
* Förlorat mitt livs kärlek och haft hjärtesmärta
* Förlorat morfar, moster, två kusiner och en far och överlevt detta
* Tagit hand om min fars bortgång och iordningsställt en begravning, givetvis med hjälp av familj och vänner, tack till min mor som alltid ställer upp
* Varit ett stöd för mina vänner genom livskriser och hjärtesorg
* Skaffat mig vänner för livet som jag givetvis är rädd om
* Bott i en annan stad i två år
* Haft ekonomiska kriser och klarat mig igenom dessa
* Varit utbränd och haft depression, även detta har jag överlevt
* Spenderat en massa pengar på absolut ingenting

En liten kort lista över vad jag kommit igenom i mitt liv och jag inser att jag trots allt klarat av rätt mycket och en viss stolthet intar mig. Saknar dock en högre utbildning och resor runt om i världen. En helhjärtad kärlek saknar jag också, men jag vet vem som är den rätta för mig....

Imorgon fyller jag 24 år och jag ska försöka att se åren jag har kvar som möjligheter inte se det jag saknar. Ska glädja mig åt min födelsedag och på lördag ska jag njuta av alla besökare som kommer bara för min skull. Har ni tid, kom förbi på lördag och ge mig en kram, det kan jag behöva.

Take care....

Kommentarer
Postat av: Malin

Grattis i förskott!

Postat av: lelle

Jag visste nånstans att du skulle förstå, men som vanligt är jag för bortkommen för att prata och berätta... säga, så det blev såhär..
Grattis min sköna på födelsedagen, det är nu ditt liv börjar!
Love you!

2006-05-19 @ 00:00:30
URL: http://lellelii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback