Låt det bli sommar, pronto!

Jag är så otroligt kall, så frusen in i kroppen och själen känns det som. Har klarat av min dagliga promenad genom det ombytliga och opålitliga väder som styrt dagen, aprilväder har jag tidigare hört det omnämnas som. I min starka vilja att bli smal, vältränad och het vandrade jag ut i den isiga vinden, efter rekommendation från arbetskamrater klädde jag mig i endast en huvtröja. Big mistake! Att gå efter sjökanten var så kallt att jag trodde mig ramla ihop och frysa till is, stundtals. Efter halva tiden började hagel snärta mig i huvudet och ansiktet med våldsam styrka. Väl hemma tog jag ett långt, varmt bad men är fortfarande oerhört kall inombords. Låt det bli sommar, pronto!

Idag har jag blivit imponerad, en manlig arbetskollega har visat sig vara en obotlig romantiker och avundsjukan infinner sig. Varför får jag ej uppleva sådan romantik? Mannen hade i hemlighet målat om i han och hans sambos sovrum, sedan gjort ledtrådar och en slags skattjakt för att hon skulle hitta nyckeln till rummet. Så fint, så kärleksfullt, så långt borta från något jag upplevt....

Min motivation är en aning svag för tillfället, arbetar frenetiskt för att återvinna den. Tills dess, håll till godo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback