Ibland är jag smart, ibland inte!

Ibland är jag smart, ibland funderar jag över min hjärnkapacitet. För att ta idag som ett exempel. Min dagliga promenad var inte lika behaglig som tidigare dagar, efter halva vägen kände jag plötsligt hur mina armar domnade bort. Jag erfor en suddig yrsel och känslan av att jag var på väg att svimma infann sig hastigt, fötterna kändes tyngre och svårigheter att gå rakt uppkom. Från ett annat perspektiv måste jag sett alkoholpåverkad ut och såg mig oroligt omkring. Rädsla och otrygghet infann sig då jag insåg att jag var ensam och en möjlig svimning skulle vara ödesdiger. Sänkte hastigt farten och försökte andas djupare, visst blev det bättre men resten av vägen hem, var en yr promenad i en låtsasvärld. En släng av min tidigare panikångest, för lite mat eller vad kan detta bero på? Måste erkänna att en obehagskänsla emot promenader infann sig, vilket är det sista jag behöver i min jakt på den perfekta kroppen....

Väl hemma stoppade jag i mig middag i form av ett par smörgåsar och slängde mig sedan i sängen för att vila. Eftersom min syster ej var hemma resulterade min powernap i att jag vaknade kvart i tio, smått irriterad över den förlorade kvällen. Ser framför mig en viss svårighet att sova denna kommande natt, precis vad jag behöver. Ibland är jag smart, ibland inte!

På fredag är det min födelsedag och detta tänkte jag fira på lördag med ett litet kalas, skickade idag ut ett sms till mina vänner och ser fram emot att samlas och umgås. Dock verkar en del falla bort, arbete, boende på annan ort samt viktigare kalas står i vägen. Hoppas dock på hög närvaro. Fortfarande tycker jag om att fylla år, sådär barnsligt mycket. Kanske är det känslan av att stå i centrum jag gillar, eller är det helt enkelt att bara uppmärksammas. Ska i alla fall njuta av min födelsedag så mycket jag bara kan. Startar med 8 timmars arbete, härligt!

Jag har införskaffat mig en beundrare. Alltid trevligt med uppmärksamhet även om intresset ej är besvarat.
Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa en god bok för att om möjligt kunna bli sömnig och så småningom somna. En god natts sömn önskar jag er....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback