Homeopati - The Solution

Så, en tid är bokad hos en homeopat för mig. Efter att ha försökt få läkarna att ta mig och mina problem på allvar gällande min ämnesomsättning och mitt förmodade fel på sköldkörteln väner jag mig helt enkelt till den alternativa vården. Saker och ting kan knappast bli värre i alla fall. Ett besök hos denna kvinnliga version av en medicinman går loss på den nätta summan av 650 kronor! Inte gratis att ha hälsan i behåll minsann, men kosta vad det kosta vill. Det är dyrare med amfetamin, även om jag tror det skulle ha en effektiv påverkan på min vikt....

Är mitt i planeringen av den stundande sommarfesten på företaget, en röra av saker att tänka på och ett skräckscenario rör sig i mitt bakhuvud, att alla våra planer går om intet och att fiaskot är ett faktum. Ber till högre makter om att allt ska lösa sig till det bästa och att människor ska ha roligt. Kan meddela att vi redan överskridit budgeten en hel del. Jag har lärt mig mycket under denna planering och den viktigaste lärdomen av dem alla är att jag inte självmant ska anmäla mig till att ordna fester i framtiden. Man lär sig något varje dag!

Frånvaron av snusk och erotik i min blogg ifrågasattes idag och jag kan endast säga att detta beror på frånvaron av dessa lyxdetaljer i mitt liv. Om fortsatta önskemål finns kan jag försöka smyga in ett könsord lite då och då?

Min vän, den sedan länge ensamma kvinnan som tappat tron på kärlek och romantik har börjat att dejta, så spännande, så härligt. Men säg den lycka som varar, pojken i fråga ska flytta från staden om två veckor. Men tusan, man får ta vad som bjuds, inte läge att vara kräsen inte.

Ser fram emot denna veckas slut och en avklarad, förhoppningsvis lyckad företagsfest med 50 lyckliga människor. Ser även fram emot mitt möte med naturmedicins-kvinnan och hennes eventuella lösning på mina kroppsliga problem. Där ser man, livet har små ljuspunkter trots allt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback