Ålands-trippen

Min första Ålandsresa är över och minnen för livet har skapats, kontot är ofattbart tomt och det har fortfarande inte slutat gunga. I lördags morse klev vi upp och släpade oss iväg till busstationen med kropparna nedtyngda av packning och alkohol. Vårat gäng barrikaderade den bakre delen av bussen och humöret var på topp. Snart sprättade ölburkar runt omkring mig, klockan var drygt sju och festen var igång. De äldre människorna i bussen sneglade med förfäran på oss och det dröjde inte länge innan busschauffören bad oss att dämpa oss.

Väl framme i Stockholm, lagomt halvdragen och förväntan på topp så fastnade några av oss i tullen och fick sin alkohol beslagtagen, själv klarade jag mig och kunde genast inta hytten med lite drycker. Gjorde oss snabbt i ordning och vandra upp på restaurangdäck. Där tog vi för oss av mat i mängder och öl i ännu större. Att få dricka hur mycket man vill är farligt, men jag anser mig hanterat det ofattbart bra. Festen fortsatte sen i hytterna där vi hade en hel korridor som vi barrikaderade. Sång och skratt fyllde korridoren och alkoholen flödade fritt, efter en del besök på fartygets tax-free avdelning.

Samlade vandrade vi upp till dansen, lyssnade på Arvingarna och sjöng med, dansade och fortsatte vårt drickande. Otroligt att jag klarade att hålla mig vaken så pass länge ändå. "Moffa" bjöd på champagne och vi njöt av sällskapet och stämningen. Det enda smolket i bägaren var vågorna som gungade båten och fick fyllan att bli än värre. Köttmarknaden som förknippas med dessa finlandsfärjor märkte jag knappt av, men en del fick till det i alla fall. Bland annat ett par som hade öppet samlag utanför min hyttdörr. Varför gå till hytten när man kan ligga med varandra i korridoren?

Morgonen gick oväntat bra och jag orkade medverka på den underbara frukosten, sedan fortlöpte dagen med besök på taxfree och fortsatt festande. Vi kikade på lite karaoke och lyssnade på musik i baren. Även på avstigningen så klarade jag mig ifrån tullkontroll, antar att jag inte ser ut som en smugglare. Sänder varma tankar till killen som ramlade i stentrappan och spräckte ögonbrynet. Bussresan hem varvades med sömn och drickande, för att slutligen hamna på krogen när vi kom hem. Var hemma i stan vid 2330, släpade då hem öl och sprit som inhandlats, bytte om från busskläder och gick sen ut och dansade. Har aldrig druckit så mycket under så kort tid.

Intressant nog ringde en dam från ett undersökningsbolag i afton och ville veta om mina alkoholvanor de senaste dagarna. Hon skrattade lite och blev förmodligen bestört över mängden jag intagit denna helg. Summa sumarum har denna resa varit otroligt rolig och jag ser fram emot att göra om den, med samma underbara människor. Värt varenda krona!

Kommentarer
Postat av: Fantasia

WOW... låter som om det varit en häftig helg! *skratt* och otur att alkoholkvinnan ringde just nu... *ler*

Postat av: lellelii

Jag tänkte faktiskt komma förbi och vara social hos er ikväll om jag får. Är lite less på att sitta hemma och plugga hela dagarna!
Puss

2006-05-03 @ 16:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback