Portad från biblioteket

Har nyss ätit alldeles för mycket tacos, som vanligt när man intager denna härliga blandning av smaker och intryck. Bjöd tre kvinnor på mat och glada leenden och nöjda klappar på magen tyder på att jag lyckats med att skapa en trevlig middag. Ljusen brinner fortfarande medans människorna försvinner hem till sina egna krypin. Disken står fortfarande kvar på diskbänken men är en liten kostnad för det sociala umgänget jag deltagit i. Som vanligt ett umgänge fyllt av skratt, diskussioner om män samt framtiden.

Jag är portad från biblioteket! Promenerade runt på stan idag och kom på att jag borde ordna ett lånekort, det sista jag hade är borta sedan tre år tillbaka. Gick in till receptionen på biblioteket och talade om att jag tidigare haft en lånekort men att jag nu behövde ett nytt. Bibliotekarien log vänligt och meddelade att det kostade tio kronor att få ett förnyat lånekort. Mitt personnummer lämnades och leendet som tidigare varit trevligt försvann och jag upplystes om att jag hade en gammal skuld hos dem. Förvånad kikade jag närmare på skärmen och fick se att tre stycken böcker ej var återlämnade, något som borde vara gjort i början av 2002. Snabbt fiskade hon fram en faktura på 760 kronor som jag skulle betala innan jag var välkommen igen. Ooouups, portad från boblioteket....

Kommentarer
Postat av: malin

dom ljuger! dom har försökt kräva pengar av mig också, böcker som jag lämnat tillbaka. nu vet jag ju inte om du är skyldig eller ej men det är ett gäng brottslingar bakom biblioteksdisken, det vill jag lova! ska nog tipsa efterlyst om dom


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback