Krämbullar och kriminalromaner

Kuppen mot biblioteket gick förvånansvärt bra, bibliotekarien noterade inte att underskriften var knagglig och att jag knappast heter Ingrid, född 1936. Mission completed! Vandrade stolt ut med fyra stycken härliga kriminalromaner i min famn. Ser fram emot ett antal härliga timmar fyllda med läsning och en verklighetsflykt till en annan värld.

Drömde inatt att jag var en av deltagarna i Big Brother, en dröm så verklig och egentligen så osannolik. Eventuellt en vink om mitt alltför stora intresse och engagemang i denna dokusåpa av dokusåpor. Bör tilläggas att jag även åser en hel del debatter samt fastnar inför partikongresser som visas på dagarna i SVT.

Min mor har väckt ett för länge sedan glömt begär hos mig. I lördags hade hon med sig en underbart härlig krämbulle till mig och sedan dess är jag fast. Har under de senaste dagarna intagit ett antal sådana, till mitt stora förtret. Men oh så underbart gott det är.

Dagen började med att min systers höggravida väninna kom på besök hos oss och visade upp sin vackra, stora mage. Jag fick känna på den och kände inombords en slags längtan efter den dag jag själv får vara i det tillståndet, inser dock att det lär dröja ett bra tag innan jag får den chansen. Har även insett att drömmen att vara ung mamma inte kommer att besannas.

Promenerade sedan tillsammans med en spännande bok ner till sjökanten för att åtnjuta solens strålar och samtidigt läsa, kombinera nytta med nöje. Intressant att vara på en plats ensam bland många andra, då man utan att anstränga sig åhör diverse diskussioner. Hamnade bredvid ett ungt par med barnvagn som på håll så oerhört spyfärdigt lyckliga ut. Efter en stund bredvid dem på bänken så insåg jag att i de lugnaste vattnen.... Det var under en halvtimme konstant småkäbbel om allt från bokade tider till isvägarnas positioner. Lite skönt var det att se att lyckan kanske inte alltid är där den ser ut att vara.

Ska nu spendera resten av aftonen i mitt eget sällskap och suget efter krämbullar är stort, slutar eventuellt med en tur till matbutiken. Min karaktär är svag när den väl ruckats. Ett nytt liv väntar på måndag!

Kommentarer
Postat av: Fantasia

Oh, hur går det med krämbulle-beroendet? Jag har samma beroende när det kommer till sushi... jag kan inte låta bli! *L*

2006-03-27 @ 14:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback