Kan jag passera som 70 år?

Min vilja att utnyttja denna sista arbetsfria vecka till fullo har resulterat i en slags apati. Kommer mig inte för att göra något och idag är det onsdag, halva veckan har passerat. Den enda sysselsättningen som jag planerat och som jag sysslar med är sömn, en vara jag antagligen kommer sakna framöver. Sover länge på dagarna, vilar upp mig och ärligt talat slöar jag mest.

Fick en fin överraskning idag med posten, ett bonusbesked och en check från Bodyshop, en check med 150 härliga kronor på. Undrar vad jag ska tänkas köpa för den. Alltid härligt med bonus! Det påvisar nyttan med alla dessa medlemskort som trängs i plånboken med kvitton, utan konkurrens av kontanter.

I går kväll så tog jag en långpromenad tillsammans med en vän, skönt samt dock en aning kyligt. Önskar att man orkade ta sig ut på dagliga promenader och vore en renlevnadsmänniska. Något att sikta mot i framtiden, antar jag.

Idag funderar jag på att dra biblioteket vid näsan, eftersom jag själv inte är berättigad att låna böcker har jag nu fått min mormors lånekort. Jag ska stolt låna böcker med ett personnummer som börjar med årtalet 1936, inte kan någon ifrågasätta detta... Jag ler inombords! Kan jag passera som 70 år?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback