Jahaja, kvinnan med principerna...

Har alltså tillfrisknat och känner mig nästan oförskämt frisk och kry denna fredag afton. Spenderat dagen med oerhört gemytliga människor på min nya arbetsplats. Eftersom jag varit sjuk två dagar spenderade jag början av dagen som en slags pryo-elev, noll koll med ett konstant leende. Sedan fick jag spendera två timmar med en av de kunniga, en slags speciallektion för de missanpassade. Ett antal siffror fick mig snart att se dubbelt, mitt matematiska intresse är minimalt om inte obefintligt. Det otroliga med det mänskliga intellektet är att när man väl anstränger sig och upprepar saker så sjunker de in och "make sense".

Min första fredag, som arbetande kvinna, en superb känsla av blivande ledighet. Längesedan jag kände denna känsla, dock för tidigt för att känna den ultimata känslan av fredag. Satt kaxig i soffan på jobbet, så trött att allt snurrade och påstod att jag inte skulle inmundiga en droppe alkohol i helgen. Törs jag förtälja att jag redan druckit en öl eller fyra. Jag är inte kvinnan med principerna! Fick skjuts med arbetskamrat till min mor för en fredagsmiddag med familjen och blev bjuden på rödvin, emotsatte mig det lite svagt innan jag tacksamt tog emot vin och sedan även öl. Såg på "Så ska det låta" och spelade sedan plump. Trevlig afton, dock ensam hemma i soffan än en gång, då min syster fortsatte ut på krogen för vidare socialt umgänge. Detta var dock överkurs för lilla damen som trivs bäst en fredagkväll i ensamhet med lite Lars Winnerbäck.....

En aning filosofisk med visor i bakgrunden, någon öl i magen och lite etanol som stigit mig åt huvudet. Har skrivit en dikt åt min mormor som fyller 70 år i veckan. Inspiration genom alkohol är icke att förakta!
Jag insåg just att jag ska se en konsert med Lars Winnerbäck i sommar och fick återigen ett leende på mina torra läppar. Som denna man kan beröra! Dock inte min kropp, den verkar ha återgått till ett stadie av oskuldens oberördhet! Så attraktiv jag åter blir, som en pånyttfödd oskuld....

Nej, antar att det blir läggdags för mig snart, ett nedkrypande bland stora härliga duntäcken med endast mig själv som sällskap! Hellre ensam med mig själv, än ensam i sällskap! Jahaja, jag som skulle vara spiknykter denna helg, inga principer som jag håller. Illa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback