Första dagen

Idag har jag arbetat min första dag! Vilket inneburit en dålig natts sömn inför starten, men pigg och vaken trots allt. Tror de numera ljusa mornarna bidrar till en piggare start på dagen. Hann nätt och jämnt med bussen, fick springa sista biten. Hade annars varit typiskt mig att komma sent första dagen. Äntrade arbetsplatsen och hälsade på mina nya arbetskamrater. Vi är åtta stycken som börjat idag och det är vi som ska svetsas samman till ett solitt gäng av nykomlingar.

Information och namn snurrade snabbt runt i rummet och tröttheten smög sig snabbt på mig. En extrem ovana att vara så aktiv tog ut sin rätt. Dessutom började förkylningen som jag väntat på göra sig påmind. Eftersom familj och vänner varit sjuk så väntade jag bara på snoret och nysningarna och visst, då kom de som en ovälkommen gäst. Har hela kvällen försökt känna mig piggare och friskare men febern börjar smyga sig på känner jag.

Dagen fortsatte med olika lära-känna-varandra-övningar och små tävlingar. Kan tillägga att min grupp vann den första av flera deltävlingar vi ska ha innan utbildningen är klar. Kändes grymt att gå ut så starkt. Det är som sagt ett härligt gäng med humor och lätt till skratt, framtiden imom arbetsplatsen känns ljus. Samt att jag fick en mycket trevlig handledare som  jag ska tillbringa en hel del tid med.

Ber och hoppas om att få vara frisk, eftersom jag kommer att vara körd om jag missar en massa information första veckan. Men med min otur lär jag bli liggande med hög feber. Sara, ej pessimist, dock realist! Hur många andra hade 40 graders feber på er studentdag?

Fortsatta rapporteringar om mitt nya arbete tillkommer eftersom dagarna går. Men det känns bra!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Å vad roligt för dig att börja jobba vännen! Önskar dig en trevlig vecka i arbetslivet =) pussar och kramar

2006-03-27 @ 21:20:04
Postat av: Fantasia

Åh, så glad jag blir att första dagen var bra och att arbetsplatsen verkarde bra. Destovärre är det ju med din förkylning... din stackare. Hoppas att du mår bättre idag och att du tog dig iväg på jobbet.
Skickar en krya-på-dig-kram

2006-03-28 @ 12:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback