Förkylning from hell...

Mitt huvud känns överkört av en asfaltsläggare och nedtrampat av en noshörning, en enorm luftmadrass har punkterats och klistrat sig över mitt huvud, det är mitt allmäntillstånd denna tisdag afton. Min oro att min förkylning skulle bli värre har besannats och jag har genomlidit en enormt snorig dag. Vaknade imorse och tyckte som hastigast att jag liknade Quasimodo i spegeln, svullen och oattraktiv som sällan förr. Ansträngde mig dock att måla mina ögonfransar någon nyans mörkare för att inringa mina guldfiskögon.

Jag är så belåten med att jag orkade med denna dag, min rädsla var att jag skulle belägras av feber, men icke. Den andra dagen på min nya arbetsplats har varit mycket lärorik och trots min konstanta kamp emot nysningarna har jag lyckats lära mig en hel del. Kan tilläggas att mitt lag även idag vann en deltävling. Antar att det bor en liten tävlingsdjävul även i mig, trots min stora empati.

Dagen har varit intressant och rolig, alla olika personligheter jag hamnat med har olika slags humor, men vi kompletterar varandra och skrattar en del. Har ännu inte ramlat, spillt, vält någon, sagt fel saker eller gjort bort mig på annat sätt. Positivt att klara sig utan missöden i två hela dagar, kanske en vändning på gång. Kanske är jag på väg att bli den graciösa, smidiga kvinna som glider fram med en sval utstrålning. Nja, jag tror att det bara återstår timmar innan jag framkallar ett skratt genom min fumlighet. Vissa anser det dock charmigt, får leva på det!

Hm, nyss ringde en dam med oerhört mystisk röst, misstänker att någon drivit med mig. Men det vore synd och skam om det verkligen var en dam med maskulin röst som ringt fel och jag skulle ifrågasätta. Om inte jag skulle ha haft hemligt nummer så skulle jag misstänka Radiotjänst med en ny kampanj för att hitta oss licenssmitare. Låtsas ringa fel för att höra TV:n i bakgrunden. Apropå det har den älskade elektroniska vännen och tillika möbeln börjat uppvisa sjukliga tendenser, eftersom jag aldrig tidigare hört talas om ett fall av virus på en TV så misstänker jag att den snart sjunger på sista versen. Jag ska be om dess tillfrisknande varje afton innan sänggående, för hur ska jag någonsin kunna inhandla en ny, med min bedrövliga ekonomi?

Har spenderat aftonen med att sova två timmar, äta middag och tittat på det underbara förhatliga Big Brother. Fyra nya personligheter har trätt in i huset, ännu flera modeller av något slag och en kille som öppet erkänner att han har haft samlag med 401 kvinnor..... Hur är det möjligt? Snacka om att ligga i! Ser dock fram emot fler smaskiga skandaler och konflikter, har man inte ett spännande liv är det härligt att man kan titta på andras liv och förfasas, skratta, gråta och le. Ska snarast krypa i säng och kurera min vidriga förkylning och önska bort snoret som förpestar mitt liv....

Höres...

Kommentarer
Postat av: Fantasia

I'm back!!!

Postat av: Fantasia

Krya på dig förresten gumman!!

2006-03-30 @ 10:11:16
URL: http://blogg.passagen.se/menageatrois

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback