På jobbet en midsommarafton

Sitter för tillfället i ett kontorslandskap med några få kollegor och väntar på telefonsamtal. Förstår inte vad människor sysslar med på midsommarafton, borde de inte sitta med vänner och släkt och åtnjuta sill och nubbe istället för att ringa oss? Det skulle vara mitt val en dag som denna, även om vädret lämnar mycket att önska.

Arbetsplatsen har generöst nog bjudit på midsommarlunch med den obligatoriska sillen, saknade dock nubben som skulle gjort hela arbetsdagen till en fest. Tror att mina säljaregenskaper skulle utvecklas och framträda på ett helt revolutionerande sätt. Direkt efter avslutad arbetsdag ska jag åka till mina vänner som just i detta nu förbereder en underbar middag, allt i sommaranda.

Kan bli en rätt lyckad midsommar även om jag saknar mitt gamla samboliv och våra midsommartraditioner något otroligt mycket....

Glad midsommar vänner och bekanta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback