På allmän begäran.

På allmän begäran ska jag nu klargöra min status i livet. Sambo har jag, förvisso min syster så dock ingen kärlek och sex ingår i det partnerskapet. Pojkvän, fästman, kille saknar jag men har dock en välsignad kontakt med min föredetta. En snygg och blond mor har jag som ännu inte fyllt 47, ännu en singelkvinna med mycket att ge men ingen att ge till. Förutom min underbara lillasyster som jag delar toalett och telefonräkning med har jag ännu en lillasyster som delar detta med min mor. Vi är fyra singelkvinnor uppdelade på två lägenheter, men umgås gärna allihop så ofta vi kan. En förlorad lillebror har jag även som bor hos sin fader ute i landsbygdens glömska, en lillebror som närmar sig sin ungdoms topp, fyller 14 nu i höst.

En far saknar jag, sedan mars förra året men har dock en hel del manliga förebilder i mitt liv som påverkat mig till att bli den människa jag är, då min far egentligen aldrig funnits vid min sida. Sen har jag ett antal härliga vänner med alla olika egenheter och fina sidor. En liten uppdatering av min sociala status.....

Idag sa jag upp mig från mitt arbete då jag ska börja studera till ett yrke i höst. Jag satt länge med uppsägningsblanketten och funderade på om jag skulle unna mig en veckas ledighet innan skolan, men fasan över min kommande ekonomiska situation gjorde att jag valde bort ledighet. Direkt från arbetet till studierna. Två års kvalificerad yrkesutbildning, äntligen ska jag också bli något...

Igår var det VM-match mellan Paraguay och Sverige, bestämde mig tidigt att jag inte skulle se på matchen. Satte mig på soffan, började lösa korsord, bläddra mellan kanaler och snart satt jag där och skrek ikapp med mina grannar. 1-0 till Sverige och hela staden bubblade. När jag sedan lagt mig hörde jag klart och tydligt jublet på stan och vuxna karlar som vrålade vårat lands namn. Intressant hur mycket känslor denna sport framkallar....

Denna helg ser ut att bli den lugnaste i mannaminne då min plånbok ekar av tomhet och banken vägrar smyga in pengar på mitt konto, en och en halv vecka kvar tills lönen dimper in. Gode Gud hjälp mig.....

Kommentarer
Postat av: Syrran

Tur att vi har varandra du & jag, i brist på manlig kontakt kan jag ju alltid krypa ner hos dig, de e gött att veta :=) PUSS

2006-06-16 @ 21:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback