Min toalett och studenter

De senaste dagarna har jag mestadels spenderat på damrummet då min mage inte varit helt överens med mig angående funktionalitet, behållande av näring och intag av föda. Detta har resulterat i en nära relation med min toalettstol, varierande med soffhörnan och sängen. Min kropp känns rätt slutkörd och jag ser fram emot en riktig måltid med tillfredsställande känsla efteråt. Nationaldagen har alltså inte firats på något festligt sätt, mer än att min kära vän vågade sig hit och hälsade på mig....

Såg filmen King Kong igår och grät floder för den stackars, stora apan, som i grunden är god. Jag gråter till de allra flesta filmer och även tv-serier, samt skrattar till de flesta. Nyss har jag sett ännu ett avsnitt av Frasier där jag skrattar gott åt diverse skojfriska skämt, vet inte om jag är ensam i världen som skrattar åt den serien.

Fastän jag har en innergård mellan mig och gågatan här i stan så hör jag en svag ton av studenterna i natten, så jag avundas dem... Är helt med på
Malins ide, vill dra på mig min illaluktande, fläckiga studentmössa för att förenas med de unga, lyckliga och ovetande studenterna i deras yra över snart avslutade studier.

Apropå studier har jag i dessa dagar av illamående och disfunktionerande mage fått ett glatt besked. Den utbildning jag ansökte till i våras meddelade mig att jag antagits, en intervju tuffare än någon annan gjorde mig tveksam till om jag var rätt material. Intagning sker efter lämplighet, nämligen, och jag var osäker på om jag var rätt material. Men uppenbarligen måste mitt intryck varit gott och de ser mig som en blivande Behandlingspedagog. Detta innebär alltså att jag har mina närmaste två år planerade, för första gången i mitt liv. Kan inte låta bli att anse att det är en aning vuxenfaktor över det hela, att ha en två årsplan. En två årsplan innefattande ekonomisk misär och psykisk ansträngning men väl ett kämpande mot ett mål.

Ska snarast krypa till sängs och vila min slitna och veka kropp som inte alls kommer överens med mig. Ta hand om er vänner och bekanta och ta er en sväng på stan för att beundra studenterna och deras framfart...

Kommentarer
Postat av: Malin

Krya på dig så att du kan rulla studentmössa på fredag!

Grattis också!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback