Förbannar min ekonomi och syrrans bil

Helgen är inledd och jag har hunnit förbanna min ekonomi ett antal gånger, svurit för mig själv över min totala inkompetens gällande budgetering och planering. Varför sätta sig i denna sits om och om igen? Borde lärt sig vid det här laget tycker man, men mat och leverne kostar mer än vad som är tillbörligt. Fredagskvällen var lugn, promenerade upp till min väninna som flyttat in i en lägenhet några kvarter upp, en superfin lägenhet som hon ska hyra över sommaren av en kille med mycket suspekt namn, men dock en vis man med tanke på innehållet i hans bokhylla. Hon bjöd på vin och popcorn, väldigt gemytligt.

Jag och mina vänner funderar över midsommar, hur vi ska kunna ordna något trevligt, roligt och halvtraditionellt. Vart ska vi hålla till, vilka vill vara med oss och hur ska vi ordna en tillställning? Frågorna är många och svaren är få. Verkar som om Östersunds befolkning redan har planerat denna högtid för årtionden sedan. En källa till oro alltså, längtan efter att sitta i en lägenhet med lite vin på midsommar känns obefintlig.

Tvingade mig upp ur sängen idag för att försöka utnyttja en ledig dag till fullo, med resultatet att jag är så våldsamt trött. Måste vara min homeopatmedicin som gör mig så här, men tanken är att det ska bli bättre efter tre veckor. Spenderade lite tid på stan, åt en glass och umgicks med vänner i det solsken som erbjöds. Efter det har jag brottats med min systers bilskrälle, en skrot-ford som uppenbarligen inte vill kommunicera med sitt eget batteri längre. Finns inget som kan få mig så irriterad som disfunktionella bilar och datorer, de ska bara fungera.

Nu ska jag åtnjuta en välbehövd tupplur innan middag ska lagas. Ska drömma om bra ekonomi och fungerande snygga bilar (av annat märke än Ford)....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback