Ett besök hos homeopaten

Torsdag morgon började med ett sedan tidigare inplanerat besök hos homeopaten. Väl där bjöds jag på en kopp och te som jag artigt tackade ja till, när jag tömde upp ur tekannan var vattnet ofärgat med en del svarta oidentifierbara prickar. Fick veta att det var ett speciellt te som var mycket nyttigt. Artig som  jag är så drack jag upp allt, utan att känna en tillstymmelse till smak. Vi satte oss ner mitt emot varandra och hon granskade mig på samma gång som hon ställde frågor om precis hela mitt liv och allt som har med mig att göra.

Bland annat fick jag svara på sjukdomshistoria, vilken sida jag helst sover på, när jag är tröttast på dygnet och om mitt underliv mådde bra. Efter en timmes samtal och irisdiagnostik (innebär att man ser in i en undersökningsapparat där hon granskar mina ögon) sätter hon sig ner och säger att det är allvarligare än vad jag tror. Min kropp arbetar på för hårt, inklusive mitt hjärta och min ämnesomsättning har helt enkelt lagt av. Kroppen orkar inte bearbeta all näring och bryta ner den, så det bidrar till min ledsamma övervikt och är även anledningen till att mina försök till träning och viktnedgång misslyckats. Hon skrev ut lite tabletter och droppar som jag ska ta dagligen för att rensa ut allt skräp i min kropp och samtidigt ska detta verka avsvällande. Kändes bra att ha någon som lyssnar en timme och verkar orolig. Jag ska på återbesök om en månad.

Kort sagt, en succe, förhoppningsvis. Dyra pengar, men dock väl investerade. Att någon tar en på allvar istället för läkarnas nonchalans och totala ointresse.
Håller tummarna för en framtida kroppslig hälsa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback