Festival

Fredag eftermiddag och stråketveckan har sakta blivit själva Yran, med allt därtill. Gatorna kantas av allehanda mystiska produkter som alla är till salu, teaterklädda människor, spelande indianer och en och annan ungdom som försöker frälsa oss andra. Allt blandas till en härlig stämning och leende människor, i och för sig ler de flesta på grund av alkoholens verkningar.... Det enda som gör mig vansinnigt frustrerad och nästan ilsken är den sakta mak som människor rör sig med. Själv är jag alltid på väg någonstans, eftersom jag har mitt boende så centralt. Uppenbarligen är bara jag stressad och hatar att fastna bakom enorma sällskap som stannar varje meter och kikar på de vattensprutande blommorna av plast och de skällande små förhatliga leksakshundarna, precis som att det är första gången de invaderar stadens kärna. Nog om det, orkar inte reta upp mig länga på den sakta maken, det är ju Yran en gång om år, låt dem hållas de lunkande familjerna.

För allas information är fläkten i min lägenhet nu borta och fläkt-mannen påstår att fukten är borta och att allt är grönt. Chockad och en aning lättad försöker jag ta till mig att det kunnat gå så bra trots allt. Väntar dock på ett krav från min hyresvärd, eller ett annat slags bakslag. Så lätt kunde jag väl inte komma undan?

I onsdags tog mina vänner och jag en utekväll med allt vad det innebar. Samlades uppe hos en man på Skolgatan och umgicks innan, sedan tog vi lata kvinnor taxi ner till centrum. Med ett snabbt stopp för att lägga på ett brev på en postlåda. Någon ansåg att jag var mest lämpad att springa med brevet eftersom jag satt fram. Sagt och gjort, slänger upp taxidörren och rusar mot postlådan med den följden att jag faller (ovanligt?) rakt bakåt och blir liggande som en skalbagge på rygg med sprattlande ben. När ska jag bli graciös? Dock verkar jag roa människor med mina fall, kul att man kan få folk att skratta. Var rackarns nära att dra ännu en vurpa på jobbet idag, men klarade mig i sista stund. Gottegrismaskinen läckte vatten och vatten blir halt på vissa underlag och då glider jag... Men jag klarade mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback