Våld för tjänsteman....

Gårdagen var till en början fylld av elektriska kopplingar och kontaktproblem. Min mammas nya lägenhet var inte helt kompatibel med lampor och elektriska prylar. Jag stod ett antal timmar och försökte lösa ljusproblemen. Men när inte ens vaktmästaren fick ordning på det hela så gav jag upp och gick hem. En vän fyllde år igår så jag var bjuden på födelsedags-dinering, med mexikanska inslag. För säkerhets skull hade jag tagit med mig ett gott vin och kände mig lite lagom mysig.

Vinflaskan var snart slut och jag var nog mer än mysig, min självbehärskning under dagen med sms försvann i samma takt som innehållet i flaskan minskade. Sms-drottningens personlighetsdrag framträdde och den svala donnan avtog. Vart tog den coola inställningen vägen?

Tjejerna drog ner mot centrum och jag hängde glatt på. Ett besök på utestället Huset på en onsdag lät som en synnerligen genomtänkt ide. Medelåldern var nog bra långt under 20 år, men jag är inte den som är den. Roa mig kan jag och en aning salongsberusad var jag allt.

Då ser jag över axeln att en vakt tagit polisgrepp på min lilla syster och släpar henne uppför trappan och ut från krogen. Jag går lugnt och sansat fram till denna lilla man och frågar honom varför de dragit ut min syster och vad hon hade gjort för fel. Irriterad och testosteronstinn frågar han mig om jag muckar med en vakt? Förvånad svarar jag att det är verkligen ingenting jag skulle göra, jag ville bara veta vad som hänt. Uppenbarligen är jag en mycket provocerande person för mina frågor ledde till att han släpade ut även mig. Antar att mindre hjärnskador framträder efter för mycket leg-kontroller. Då blev jag lite arg, mycket eftersom jag hade extremt ont i min arm efter dragningen av den. Ifrågasatte den lilla saken och då talar han om att han minsann har samma befogenheter som en polisman. Mycket intressant eftersom det inte var samma utbildning för en ordningsvakt och en polis, sist jag kollade.

Då kom det en prins på en cykel och räddade mig. Och så levde alla lyckliga i alla sina dagar! Idag har jag ont i kroppen, rejäla blåmärken men den fina gesten från prinsen värmer. Det är värre med syster som är uppsvullen över näsan och läpparna. Vår mor är skogstokig ska tilläggas.

Middag med mexikanska inslag idag med. Passa er för ointelligenta, lönnfeta ordningsvakter! Det är dagens varning.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback