Sara - en fjolla

Har till min stora förtvivlan insett att jag är en fjolla. Jag som alltid ska framhävda min coola, tuffa image har förstått att jag är bra löjlig. Till saken hör att jag nyss utfört min värsta syssla: att städa ur kylskåpet. En fasansfull uppgift varje gång, eventuellt på grund av att jag gör det alltför sällan. Jag bävar inför att försöka identifierade olika deformerade grönsaker och mögelattacker. Men, nu är det gjort och jag mår lite lagom illa efter detta arbete. Svårt att förstå min extrema rädsla för mögel och gammal mat. Måste vara en traumatisk upplevelse i barndomen.

Sedan har jag motvilligt erkänt mina äckelkänslor för kaffesump, sur mjölk, hårbollar, grillad kyckling och äldre människor. Jag är i sanning en fjolla. Men skönt att erkänna det för sig själv i alla fall...

Har pantat en massa idag, fick ihop 52 kronor och 50 öre, förvisso ingen förmögenhet men ett bidrag till hushållskassan. Det får bli ersättning för de förlorade glas, försvunna bockar samt städtid som fester orsakar.

Tänker mycket på den försvunna mannen. Han finns i mina tankar hela tiden, kan inte få honom ur mitt huvud. Jag funderar på hur han mår, hur det går för honom och om han tänker på mig ibland. Saknar honom i mitt liv, de fina diskussionerna och hans oemotståndliga leende. Saknad kan verkligen svida, liknande en känsla av magkatarr. Hoppet är det sista som lämnar människan!

Trevlig kväll på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback