Mitt syndrom...

Jag har en modig lillasyster, 18 år gammal med tjockt vackert hår. Trots min tidigare historia kring hårfärgning, la hon sitt utseendes framtid i mina händer denna afton. Först fick jag färga hennes hår i en mörkbrun nyans sedan klippa hennes hår i en frisyr, en frisyr med uppklippning och etapper. Denna lilla kvinna är en modig kvinna, sanna mina ord. Kan tillägga att jag var noga med att läsa texten i färgförpackningen den här gången och jag är nöjd. Resultatet blev lysande, både färg och frisyr.

Lider nog av ett syndrom ändå, dåligt-samvete-syndromet. Tar alltid på mig andra människors problem och gör dem till mina egna, en dålig egenskap som kommit av en bra: empati. För empatisk och omtänksam, det är jag, som sagt inte alltid av godo. Fastän en dispyt inte skapats av mig, tar jag den till mig och förbannar mig själv för tidigare episoder. Antar att det är en del av min dumsnällhet som alltid verkar slå tillbaka mot mig själv i slutändan.

Imorgon kväll ska jag bevista Nell, utestället, där min 18 år gamla nysnygga lillasyster har arrangerat en krogkväll med två vänner. Har införskaffat mig två fribiljetter, en till mig och en till min vän. Rykten säger att det är gratis öl på tidiga kvällen, kan sluta hur kaotiskt som helst. Då jag är av principen att allt gratis är gott, är det dessutom alkohol som är gratis, då vet inte min kropp gränser. Inte min hjärna heller för den delen. Ska rapportera om det eventuella fylleslaget senare...

Kommentarer
Postat av: Fantasia

Ja, rapportera sedan. Vi vill veta hur det gick... Ha en skön helg!

Postat av: Lillasyster

Trevligt att läsa om sig själv i dina otroligt roande bloggar!! Måste tillägga att jag själv är mycket nöjd med mitt hår och en mycket lyckad kväll.. hmm kan det vara att jag var så snygg i håret som gjorde att det kom 1039 st! Många varma kramar /din nysnygga syster!

2006-01-31 @ 08:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback