Läkartid bokad

Så var en läkartid bokad, för provtagning och kontroll av min sköldkörtelfunktion. Att boka en läkartid är inte den enklaste sak i världen, som man kan tro. Först tjöt det upptagetton i tjugo minuter, trots upprepade påringningsförsök. Sedan hamnade jag i en av dessa fruktansvärda telefonköer. Kan för mitt liv inte förstå hur en självmordsbenägen människa kan klara av dessa, denna depressiva väntmusik, tröstlösa kommentarer om att det hjälper mig så snart de kan och väntan! Denna evinnerliga väntan! Till slut svarade distriktssköterska Ruth och jag blir nästan överväldigad av tacksamhet. Tills hon meddelar att den tidigaste tid de har är den 14/2. Trevligt, jag ska spendera min alla-hjärtans-dag med Doktor Khalil och en massa sprutor. Kunde inte ha blivit så mycket bättre. Den enda närkontakt med en man jag lär få den dagen. För visst är Khalil ett mansnamn?

Åter till verkligheten och mitt städande... Ha en fin dag min kära blogg-läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback