Kurragömma = Nostalgi

Trots att detta är en dansbandslåt ligger texten mig varmt om hjärtat. Framför av Thorleifs:
Kurragömma

Du kallar mig raringen
Du säger att jag är den
Du vill ha
Du kallar mig prins
Den ende som finns är jag

Ömma kyssar
Du kramar min hand
Du spelar dina kort rätt väl
Men nu jag vet
Att din hemlighet är en lek


Kurragömma
Har du lekt med mig
Nu är leken över och du kan gå långt härifrån
Kurragömma
Du har lekt din sista lek
Jag kan gärna glömma dig dumma svek.

Du säger att jag har allt
Du älskar mig tusenfalt
Och mer ändå
Du vet ingen gräns
Hur härligt det känns
Just då


Tomma löften
Och smickrande ord
Har ingått i din lek med mig
Men nu jag vet att din hemlighet
Var en lek.

Kurragömma
har du lekt med mig
Nu är leken över och du kan gå långt härifrån
Kurragömma
Du har lekt din sista lek
Jag kan görna glämma dig dumma svek


Du har lekt med mig


Kurragömma
Har du lekt med mig
Men nu är leken över och du kan gå långt härifrån
Kurragömma
Du har lekt din sista lek
Jag kan gärna glömma dig dumma svek


Du har lekt med mig


Kommentarer
Postat av: Kenny Dannberg

Letade länge efter den här låttexten. Tänkte lägga in den på Spotify.

Underbar låt. Helt frälst i den.

Tackar =)
Mvh
Kenny

2015-06-07 @ 14:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback