Huvudet upp och stjärten ner...

Så, träningen avslutad och avklarad. Känner mig stolt över mig själv och glad att jag klarade det. Iklädd ett av Sveriges fånigaste hårband satt jag mig på en spinningcykel och lyssnade på ledaren som talade om hur man skulle sitta, hur man skulle andas och till och med hur man skulle trampa. Piece of cake, tänkte jag, men icke. Efter ett tag flåsade jag som en 200 kilosmänniska uppför en trappa och svetten rann. Kan tilläggas att jag har känt mig sexigare. När passet äntligen var slut och jag darrande klev av cykeln kom min kära vän på att vi borde styrketräna kroppen. Javisst, varför inte ta all skit på samma dag. Så det gjorde vi och nu känner jag mig överkörd av en ångvält. Min rumpa värker något så extremt mycket, min kropp är i chock av muskelvärk. Kan bara föreställa mig känslan imorgon och ännu värre, på lördag.

Min underbara syster håller just i detta tillfälle på att laga middag till oss. Helt underbar gest från hennes sida. Varm i hjärtat, själen och stjärten. En mysig man vid min sida är det enda som saknas...

I morgon kväll är jag och syster bortbjuden på avskedsmiddag, en tjej åker till England på lördag, så fredagskvällen är bokad i Ås. Detta ser jag verkligen fram emot.

Gick idag genom stan med en Ingemar Stenmark-mössa, en del reaktioner uppstod, så som kommentarer från diverse äldre män, lystna blickar från de utstötta ungdomarna i samhället samt funderande blickar från jämnåriga människor. Spännande att väcka intresse. Ska någon dag prova en nakenvandring, eventuellt fram emot sommaren då köldskade-risken är mindre. Lär få en hel del uppmärksamhet då med....

Massage på stjärten, tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback