Helg med alkohol och vänner

Helgen har passerat, söndagen har blivit afton och alkoholen börjar sakta lämna min kropp. Ska definitivt ta det lite lugnare framöver. Det tär på kroppen, själen och plånboken att vara ute och svira i denna omfattning. Söndagen blir så mycket tyngre att hantera med en svag känsla av bakfylla.

Fredag innebar en mycket trevlig afton med vänner, musik och dans. Min systers organiserade krogkväll blev en succe, men ofantliga mängder människor. Samt även ofantliga mängder dryck florerade i lokalerna. Gemytlig stämning och en diskret fylla, kan sammanfatta aftonen. Promenerade hem, ensam med en svidande saknad efter närhet och ömhet...

Lördagen blev även den en trevlig dag med födelsedagsfest hos en nära vän. Vi åt middag, drack vin och öl, kikade på gamla kort och förfasade oss över hur våra föräldrar klädde och klippte oss små tjejer som killar. Vandrade efter ett tag ut på krogen med ett leende på läpparna, dansade fåniga danser med en öl i handen och avslutade kvällen med en näringsriktig kebabtallrik. Vågar påstå att jag även denna afton skötte mig rätt bra, men slutade ändå upp ensam i min säng.

Denna dag har jag till största delen spenderat i sängen, saknat mening med att kliva upp. Men nu har jag sparkat igång dammsugaren och skurat golven. Tills dammsugaren la av igen, fick komplettera med den fina sopen. Även om jag hatar att dammsuga så hatar jag ännu mera när dammsugaren inte suger...

Funderar på att ta min fastekur till veckan, har funderat på det länge nu och det känns som att ett bättre tillfälle kommer inte. Inget arbete, inga sociala möten och inga måsten finns i mitt liv. För rykten säger att man luktar illa när man gör dessa kurer. Men en oerhört bra upplevelse ska det vara då man rensar ut kroppen från alla slaggprodukter och annat skräp.

Nu ska jag åtnjuta lite fiskbullar och potatis och se lite på TV, slappna av lite och planera inför den kommande veckan. Önska mig lite närhet och patetiskt hoppas att någon dyker upp och vill ge mig det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback