En fantasivärld...

Min vän och jag har delat våra fantasivärldar idag... Jag frågade henne hur hennes liv såg ut om ett år, om hon hade fria händer att fantisera, sedan fick jag frågan bollad tillbaka. Intressant att se att inget av det vi fantiserade om är orealistiskt och att det inte handlade om att vara miljonärer eller lyxhustrur. Istället var det små önskningar om att vi kommit in på våra önskade utbildningar, att våra liv innefattade kärlek och sinnesfrid. Mina behov är ganska grundläggande och min önskan är kärlek och respekt.

Mina älskade jeans är trasiga, två stora hål på insidan av låren har uppkommit. Eftersom min garderob inte är så värst avancerad stod jag här i dag med ett frågetecken i ansiktet och undrade vad jag skulle klä mig i. Tog mest på skoj fram ett par byxor jag aldrig kunnat ha, då de är oerhört trånga och till min stora förvåning kom jag i dem. Dock med magen som ett litet överflöd runt kanten, men man kan inte få allt här i livet och detta gladde mig. Kanske kan framtiden bli ljus trots allt. Har lovat mig själv att besöka det ogudaktiga träningsstället denna vecka! Jag innehar trots allt ett medlemskort och borde utnyttja de pengar jag slänger ut på detta varje månad. Undrar om spinning är något för mig, har hört att det är mycket fettförbränning.

Ska nu besöka en vän som har införskaffat en lägenhet och besiktiga denna, eventuellt tigga till mig en kopp kaffe. Ska även utfråga henne om hennes fantasivärld, så spännande!!

Dagens efterlysning: Någon som har kunskap, lust och ork att klippa mitt hår?

Tills vi ses igen, dröm er bort i er egen fantasivärld. Jag lever för tillfället med ett leende på mina läppar och en fantasivärld inom sikte.


Kommentarer
Postat av: the man with a star on the car

du e lla go!! :)kram

2006-01-18 @ 00:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback