En dammig dag...

Att flytta verkar vara en evighetssyssla, speciellt när man gör det åt någon annan. Du bär, släpar, lyfter, sorterar, slänger och nu till sist: städar. Hela denna dag har varit en orgie i dammvippor och diverse skurmedel. Alltså har min mors flytt kommit så långt som till utstädningen av den gamla lägenheten. Att städa ut en 5:a är inget jag rekommenderar som skojig sysselsättning, det är verkligen tidsödande. Att vara astmatiker i den sitsen kan jag inte ens tänka mig. Dock en rolig sysselsättning under städningen är att sjunga, i ett tomt rum får man en väldigt vacker röst och jag kände mig som Sarah Brightman ett tag.

Att filosofera och tänka är även det ett väldigt trevligt nöje under otrevlig rengöring. Funderingarna idag har mest rört sig kring kärlek (som alla de övriga dagarna i mitt liv), vänskap och framtid. Min framtid känns så osäker, jag vet inte ens vad jag vill och kan syssla med. Vet dock att jag inte för några pengar i världen ska syssla med flyttstädningar. Man lär sig något varje dag!

Återigen är min kassa oerhört skral, tankar om olagligt införskaffande av pengar lockar åter. På fredag ska jag besöka mina vänner i Sundsvall och gå på ett hejdundrande party. Ska stanna i staden hela helgen och jag kan för mitt liv inte komma på hur jag ska finansiera detta. Tror inte ens att jag äger något som kan säljas. Skulle vara min själ då? Eller eventuellt min kropp? Säljes till högstbjudande!!

Dagens låtsnutt: "Det sägs att ovan molnen är himlen alltid blå, men det kan vara svårt att tro när man inte ser den. Det sägs att efter regnet kommer solen fram igen, men det hjälper sällan dem som har blivit våta. När vännerna försvinner eller kärleken tar slut, ser man allt med lite andra ögon. Man övar sig och långsamt blir man bättre på att se, skillnad mellan sanningar och lögner. Allting kan gå itu, men ett hjärta kan gå i tusen bitar. Säger du att du är min vän, så är du kanske det."
Ett utdrag ur "Tusen Bitar" med Björn Afzelius.

Kärlek och respekt till folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback