Ur en nykter synvinkel...

Lördag idag, mycket tillfredsställande dag, trots arbetsfri tillvaro. Begreppen om veckodagarna har fortfarande inte försvunnit och jag deltar i den allmänna ledighetsyran. Igår var det naturligtvis fredag och det ryckte i högra handen, var sugen på att ta mig en öl, men ett löfte till mig själv om nykterhet denna helg tänkte jag hålla. Vänner och bekanta var påverkade och samlades nere på O'learys för after work. Denna after work avslutades vid nio-snåret då de kom och hälsade på mig i min ensamhet. Här satt jag i stora, härliga mjukisbyxor, en urtvättad tröja och håret på ända. En efter en ramlade de in här och var allt annat än salongsberusade. Många tankar passerade min hjärna ang. hur jag ser ut när jag är onykter.

Vi satt här ett gäng och som vanligt gick diskussionen het kring sex och samliv, en hel del intressant synpunkter framkom. Eftersom jag drack Loka så är det möjligen endast jag som minns de synpunkterna.
Sedan när de sent omsider vandrade ut på krogen igen så samlade jag ihop glas och plockade undan, kände mig lite som en hemmafru/mamma. Denna morgon var jag uppe tidigt och promenerade i djupsnö till träningslokalen och tränade, underbart att sitta här mitt på dagen och inse att min träning denna dag redan är avklarad.

Min föredetta livskamrat har skickat en hel del sms som värmer mig djupt in i min själ. Uppfriskande, peppande och varma sms som gör mig glad och positiv till världen. Absolut inga kärleksord, men snälla ord som gör just mig lycklig. Tack för det, fina man!

Ikväll ska jag bevista en fest som jag tror kommer anta stora proportioner, för övrigt lokaliserad hos kvinnan i min dröm. Jag är nästan säker på att jag är den enda som avser vara nykter denna afton och det är med skräckblandad förtjusning jag går in för detta. Får satsa på fotografering och en nykter synpunkt på mångt och mycket.

Tills vi ses igen, take care, folks....

Kommentarer
Postat av: kickan

stackars sara! vi måste varit hemska igår! men du är helt otrolig som klarar allt så bra!! puss

2006-02-11 @ 14:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback