Tack Kjelle, you made my day

Vill starta med att tacka för alla uppmuntrande kommentarer som jag emottager från vänner och läsare. De värmer långt in i djupet av mitt hjärta och skapar ett leende på läpparna. Tackar allra ödmjukast! Dagen igår var som sagt ingen bra dag, men tack vare vänskaplig terapi samt ett besök från min föredetta ljusnade mitt mörker. Det är dags för mig att vara tacksam för det jag har istället för att sakna det jag inte har. Min nyvunna positiva läggning beror till stor del på en film vi sett på min jobbsökarkurs. En film om personlig coaching med Kjell Enhager. Denna underbara man som från och med idag är min nyfunna idol.

Från och med imorgon ska jag kliva upp varje morgon, knipa med skinkorna, höja en knuten näve och skrika "Fan vad jag är bra". Allt detta efter tips från Kjelle, denna man som övervunnit cancer och peppat så många människor. Kanske kan underverk ske, kändes minsann så idag efter att jag handlat mat för mina sista pengar och gick hem med sorgsna steg. Vandrade förbi en klädbutik och hörde med stolthet att de spelade en skiva som jag mixat, klev innanför dörren och fann en lönespecifikation med en bonus på 1000 svenska kronor från mitt tidigare jobb. Mitt i min usla fattigdom dök detta pengatillskott upp, en lycka så fullständig.

Tror även att mina byxor blivit ännu lite större, vilket är en liten vink om ytterligare viktminskning. Kan man annat än le. Som sagt, idag är det en bättre dag och jag är tacksam för att mina svackor inte varar längre. Tack gode gud för humörsvängningar!

Någon som vill komma hit imorgon och kika på hockey med mig?

Kommentarer
Postat av: Fixxaren

Första besöket hos dej och måste lämna ett avtryck: Snygg blogg. Snygg tjej. Återkommer!

Postat av: Åsa

Tjena bruden.. Håller med dig ja! KNIP!!!!!! Ses i efter lunch på föreläsningen.. /[email protected] kamrat! =)

2006-02-27 @ 11:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback