Skörbjugg av pyttipanna?

Tidigare idag blev det ett oerhört långt inlägg som jag med lätthet skulle kunnat skriva på fortfarande. Det finns så många minnen och så mycket kärlek att orden knappt räcker till. Antar att många av mina trogna läsare knappt orkat läsa min tidigare blogg, på grund av längden och det sorgliga innehållet. Texten var direkt från mitt hjärta och det behövdes skrivas ned för att inte tynga mitt hjärta.

Jag har inte endast gråtit och sörjt över spilld mjölk idag, trots min ibland negativa framtoning så försöker jag skapa mig ett bättre liv och vara mer aktiv, se livet från den ljusa sidan. Min mormor och hennes man besökte mig idag och medhavde hembakt bröd, kaffe och muffins. Mormor såg upp mot bonaden som nu pryder min vägg och skrattade högt och ljudligt. "Tänk att de e je som gjort n' dänn, du får inte täla om föör folk att de e a momma som ha gjort n' dänn" På svenska så uttryckte hon att jag borde hålla inne med namnet på skaparen, men aldrig, jag är stolt över min frisinnade mormor och hennes hantverk. Hon medhavde även en ICA-kasse med garn och mönster då hon anser att jag borde ägna mer tid åt kreativt slöjdarbete, i terapeutiskt syfte. Funderar på att börja med en pannlapp, basic-nivån.

Har nu ätit pyttipanna i flera dagar i rad, kan det vara bra för en människa att endast leva på en maträtt? Troligen inte, funderar på att laga en mer avancerad rätt imorgon. Kan man få skörbjugg av pyttipanna? Funderar även på att träna imorgon, känner att min period av träning blev alltför kort, vill få upp min motivation igen.

Denna afton har jag fikat med tre vänner, en av dem OS-Anna, som åkte halfpipe i Turin. Otroligt konstigt att se henne på TV en dag och sen dricka kaffe bredvid henne en annan, surrealistiskt. Fann till min förvåning ett tredje kvällsöppet cafe i denna cafe-fattiga stad. Oerhört positivt! NI ser, jag letar ljuspunkter överallt...

Tillägger att jag sökt ännu ett jobb idag, jag är på G minsann! Återstår om jag lockar till anställningsintervju hos någon arbetsgivare. Ha en fin natt, vänner och bekanta. Jag ska ladda för en natt fylld av heta drömmar och avslappnad sömn.... Sleep tight.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback