Sexuell frihet för alla

Jag har ett slags brinnande intresse för homo- och bisexuellas rättigheter och lika värde i samhället. Redan på min gymnasietid ägnade jag mitt specialarbete åt detta ämne, och fortsätter frekvent att delta i diskussioner kring adoptions- och inseminationsrätt. Till min stora lycka verkar detta gå framåt och de inskränkta människorna blir färre. Något som är självklart för mig, att människor ska få älska den de vill, är uppenbarligen inte självklart för alla. Mycket konstigt sätt att tänka, enligt mig.

Till min förtjusning hittade jag igår en sida med imbecilla citat från Kristdemokrater. Helt otroligt hur man kan vara så ointelligent och kärleksfientlig. Tror i mångt och mycket att det ligger mycket rädsla bakom deras åsikter. I vart fall vill jag dela med mig av denna sida. Läs och förundras över människors inställning.
Kristdemokraternas citat 

Sexuell frihet till folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback