Positiva nackdelar?

Fredag igen, veckorna passerar fortare än jag hinner blinka och jag har för tillfället lunchrast. Har spenderat förmiddagen tillsammans med min kamrater på jobbsökarkursen där vi idag lärt oss hur vi ska hantera en anställningsintervju. Kvinnan som leder kursen frågade oss vad som var det viktigaste att tänka på när man skulle iväg på en intervju. Tystnad i salen innan jag frågande utbrister: Att vara nykter? Detta lockade fram en hel del skratt och jag kände en viss stolthet. Finns inget som kan få mig så stolt som när jag är så kvick i munnen och tanken. Tänka sig att jag inte kommit längre i livet....

Har funderat mycket på detta med fördelar och nackdelar, då detta är viktigt att ha klart för sig den dagen du blir kallad. Inga problem med att framhäva de bra sidorna då man varit på en del intervjuer i sina dagar, men detta med negativa sidor är svårt. Riktigt svårt. Inte att fundera ut dem, utan att välja en som inte låter så hemsk. För visst, jag kan erkänna att jag är vansinnigt lat, nyfiken som tusan, trött för jämnan, har humörsvängningar och är konflikträdd. Ingen av dessa nackdelar bör dock framföras vid en eventuell anställning. Någon som kan ge mig tips på positiva nackdelar att nämna?

Jag insåg idag att jag snart blir 24 år, endast 6 år kvar tills den jämna siffran 30 uppnås. Skapar en svag känsla av stress inombords, det är så mycket man bör hinna med och börjar bli en aning mindre tid. Varför skapar samhällets krav denna stress på oss unga? Måste erkännas att jag inombords känner mig som en 18-åring och med tanke på mitt ansvarslösa liv är det inte långt ifrån. Jag har inget jobb, inga barn, inga förpliktelser, lever ett kravlöst liv. And I like it!

Kommentarer
Postat av: Madde

Jo det var så lite så :) Ja du har verkligen en cool mormor och du själv e ju inte så tokig heller som vågar föreslå det för henne. Tro inte ens att jag skulle våga fråga min farmor om det :P Ja jag kommer att fortsätta titta in :) Bor du i Östersund förresten? Ha en trevlig helg!

2006-02-24 @ 14:26:44
Postat av: Madde igen

woops jag igen. Kom bara på att jag skulle kommentera det där du skrev om positiva negativa egenskaper :P Det beror ju iof lite granna på vad man har för egenskaper men jag vet att jag brukar säga typ att jag är envis eller att jag har en tendens att stressa ibland. Iaf stressen brukar vissa se som positivt eftersom viss stress kan vara det.. än om inte jag tycker det :P men det klart har du inte en tendens att va varken envis eller stressad så kanske det inte passar så bra och säga det. Ahh vad jag svammlar men du fick igång min tankeverksamhet med intressanta frågor. Tror även att det är som du säger alldeles för höga krav och stressmoment från samhälletssida. Varför kan inte vi ungdomar bara få vara lyckliga som vi är utan att behöva grubbla o stressa inför framtiden.

2006-02-24 @ 14:32:02
Postat av: Sara den rara

Vad härligt med dina långa och utförliga kommentarer. Mycket uppfriskande. Och ja, jag är en Östersundstjej, en riktig surjämte.
Tackar för tipsen om en negativ egenskap som stress, det kan mycket väl en arbetsgivare se som en fördel.
Ha en trevlig helg, damen!

Postat av: Madde

Okej det va ju bra att det var positivt att jag skrev.. haha man kan ju se det som svammel också men bra :) Blev som intressant o fundera lite. Min syrra bor nämligen också i Östersund.. hon pluggar där. Har vare där o hälsat på henne några gånger o måste säga att jag tycker Östersund är en mysig lagomt stor stad. :)Antar att det är lika svårt o få jobb där som överallt annars eller? Tack tack detsamma.

2006-02-24 @ 15:19:59
Postat av: Lillsyrran

vi börjar med dom posetiva: Omtänksam, hjälpsam, glad (för det mesta), smart, allmänbildad, teknisk, ROLIG!!, trevlig, ehh kan fortsätta i evigheter, hmm nu kommer dom negativa ehh.. jag måste erkänna att du ÄR lat.. men ibland får du liv i dig och då händer det grejer :) .. du kan väl vara lite slarvig..men vem kan inte vara det.. lite slösaktig (obs inte lösaktig) ja det är svårt att hitta posetiva negativa egenskaper.. du har nog 90% posetiva och 10% negativa.. och ja just ja jag kompå en bratill.. du påpekar mina felstavningar vilket gör att jag lär mig..minstavningär inte den bästa somdu vet!! jag tycker om dig som du är med posetiva OCH negativa egenskaper.. älskar dig..

2006-02-24 @ 23:19:02
Postat av: malin

jag är 25 och jag känner mig för tusan gammal som gatan ibland. små 17 åringar springer omkring och blir med barn osv. men igår kom jag på en sak. det är ju fan dom som är totalt omogen och jag som är helt normal! varför ska man skaffa villa, volvo och vovve innan man fyllt 20?? man må ju för tusan leka av sig först ;)
gammal handlar inte om ålder utan hur man känner sig inombords..alltså är jag...hmm...19½ (om man bortser från vissa krämpor)

ha en trevlig helg!

2006-02-25 @ 14:28:31
URL: http://lillstumpans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback