I'm a dreamer!

Jag drömmer väldigt mycket, dagdrömmer först och främst men även på nätterna så drömmer jag många drömmar och jag minns dem oftast. Ofta är det sjuka drömmar som jag ifrågasätter undermeningen med, ibland är det erotiska drömmar som ofta utmynnar i sjuka drömmar. Inatt var det en mixad kompott av arbete, erotik, längdskidor, en stuga i fjällen, revbensbrott och förvirrad shopping på mataffär. Jag skulle så gärna vilja möta en drömtydare för att få mitt innersta blottat. En vän sa idag att det endast var de intelligenta som mindes sina drömmar, vilket låter tilltalande. Att jag skulle vara intelligent, I like it!

Har spenderat dagen på en föreläsning, en kille som varit nazistledare och sedan hoppat av berättade om sitt liv och nazismen i Sverige. Mycket intressant man, med mycket mod och kraft. Sådant är mycket imponerande, sådan vill jag också bli i framtiden, en imponerande människa. Frågan är hur jag ska nå dit. Mannen som föreläste sa även att gränsen mellan genialitet och galenskap är hårfin, alltså får jag ta tillbaka det där med att jag skulle vara intelligent. Ingen önskan att bli galen, har jag!

Imorgon kommer min mormor på besök och ska beskåda den vackra bonaden hon gjort, på sin rätta plats, på min vägg. Vi ska fika, samtala om livet och umgås över generationerna, mycket givande. Funderar på att ta mig en eftermiddagslur i min underbara soffa, förhoppningen är att jag ska drömma en erotisk dröm utan sjuka inslag. 

I'm a dreamer! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback