Se där nalkas Lucia

Idag är det Lucia och det hade jag fullkomligt glömt bort i min spanskinfluerade period som jag går igenom. Jag har tappat så många traditioner på senare år, kanske borde jag köpa mig en ljusstake och bära omkring i håret. I och för sig ville jag hellre vara tomte när jag var liten, en röd mössa borde vara mer lägligt. Dock ska jag bli bjuden på middag denna afton, känns mysigt och blir säkerligen mycket smakligt.

Gårdagens afton blev en musikalisk sådan då den spanjorska som är på besök drog fram gitarren och spelade både Cardigans och spansk musik, allt tillsammans med hennes riktigt fina röst. Jag gillar människor som kan spela gitarr och sjunga, som bjuder på sig själv. Mitt mål är att jag ska bli en sådan, ska snarast efter jobbet springa och köpa nya strängar till min gitarr. Nu ska jag göra någon nytta, eller i alla fall se ut som om jag gör det.

Kommentarer
Postat av: Flisan

Bra gumman, lär dig några fina bitar (bit = mammaord) att sjunga för oss i jul :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback